Brak strony www
Po pierwsze – czy Twoja firma ma swoje miejsce w internecie? Może masz fanpage na Facebooku i uważasz, że to wystarczy. Niestety, nie! Strony w innych serwisach są własnością tamtych serwisów i w każdej chwili możesz je utracić. Dlatego koniecznie trzeba mieć własną domenę i własną stronę.
Brak klientów
Miliony ludzi w Polsce i miliardy na świecie przeczesują internet i szukają, co by tu kupić. Jeśli nie zaglądają po Twoje produkty (usługi) to znaczy, że trafiają do konkurencji. Trzeba ich czym prędzej przekierować do Ciebie!
Brak nowej technologii
Jeśli masz swoją wizytówkę w internecie, lecz powstała ona wiele lat temu i nie była aktualizowana, to nie dziw się, że klienci nie będą poważnie traktować Twojej oferty. Nowoczesna strona wskazuje na nowoczesną firmę, przestarzała strona zaś…
Brak ciekawych treści
Strona www to dopiero początek. Nie wystarczą ładne obrazki i ogólna oferta. Trzeba użytkownikom dostarczać interesujące ich treści. Na pewno wiele jesteś w stanie powiedzieć o jakości swoich produktów czy usług, o tym, jak mogą pomóc Twoim klientom. Ale podstawowy warunek – oni muszą się o tym dowiedzieć!
Brak weny
Może nie masz czasu, a może pisanie nie było nigdy Twoją najmocniejszą stroną… Ale jeśli treści na Twojej stronie będą skopiowane od kogoś innego, to (poza możliwym oskarżeniem o plagiat) grozi to tym, że wyszukiwarki będą omijać Twoją stronę szerokim łukiem. Nie kopiuj! Twórz! Oryginalne treści zawsze są w cenie.
Brak aktualizacji
Jeśli na Twojej stronie wciąż wiszą życzenia świąteczne… z ubiegłego roku, to potencjalni klienci mogą uznać, że u Ciebie wciąż nieczynne. Ludzie bardzo często chcą u źródła sprawdzić informacje o nowym produkcie, o zmienionym adresie czy godzinach otwarcia.
Brak wersji mobilnej
Ponad połowa użytkowników internetu wchodzi na strony ze swojego smartfona. Co widzą, jeśli strona www nie jest dostosowana do ekranu telefonu? Zwykle chaos. I od razu się zniechęcają.
Brak społeczności
Budowanie społeczności wokół Twojej firmy, produktu czy usługi to szansa na to byś miał setki, a może tysiące lub dziesiątki tysięcy “ambasadorów”, którzy bez zapłaty będą polecali Ciebie innym.
Brak zabezpieczeń
Niestety, internet jest pełen niebezpieczeństw. Jeśli Twoja strona nie będzie odpowiednio zabezpieczona, a wszystkie zabezpieczenia nie będą regularnie aktualizowane i sprawdzane, może wydarzyć się katastrofa – utrata danych i kontroli nad stroną.
Brak świadomości prawnej
Jak wiadomo, nieznajomość prawa szkodzi. Łatwo złapać się w pułapkę, nieodpowiednio używając danych osobowych, albo na przykład korzystając z treści, naruszających prawo autorskie. Brak namysłu nad stroną prawną to proszenie się o niepotrzebne kłopoty.
Jeżeli jedno lub więcej z powyższych zagrożeń dotyczy obecności Twojej firmy w internecie, zobacz, co możemy Ci zaoferować.